Olen pitkään yrittänyt löytää sittemmin vanhempieni pois lahjoittamaa kirjaa, jota tuijottelin lapsuudessani 2000-luvun alussa hartaasti.

Kysytty

Olen pitkään yrittänyt löytää sittemmin vanhempieni pois lahjoittamaa kirjaa, jota tuijottelin lapsuudessani 2000-luvun alussa hartaasti. Kirja on paksu, kuvitettu, musta- tai tummakantinen esyklopedia maailman eläimistä. Tässä tiiliskivessä on valtava määrä erilaisia eläimiä iguaaneista sinivalaisiin fotorealistisesti maalattuna sivultapäin. Tekstiä ei muistaakseni ollut kauheasti sen enempää kuin kunkin eläimen nimi ja tieteellinen nimi. Joka aukeamalla oli eläimiä iso rypäs, ja ne oli kirjassa jaoteltu joukkoihin (Esim. luku linnuista: vesilinnut-petolinnut-trooppiset linnut jne). En muista oliko kirja suomen- vai englanninkielinen. Mikäköhän kirja on kyseessä?

Vastaus

Vastattu

Olisikohan kyseessä DK Knowledge Encyclopedia Animal? https://www.youtube.com/watch?v=-VXDu58B0T8

DK:n eläinkirjoja on myös suomennettu.