Olen lukenut ehkä 90-luvun lopulla tai 2000-luvun alulla kirjaa, jossa oli melko tumma kansi. Kirjassa oli sisarukset (sisko ja veli?), ja kirja alkoi sillä…

Kysytty

Olen lukenut ehkä 90-luvun lopulla tai 2000-luvun alulla kirjaa, jossa oli melko tumma kansi. Kirjassa oli sisarukset (sisko ja veli?), ja kirja alkoi sillä että he söivät suklaata ja unohtivat missä olivat. Eivät ehkä muista enää mitään? Sisarukset päätyivät jonkinlaiseen lumottuun metsään, jossa heidän piti ehkä ratkaista jotain. Metsässä saattoi olla myös jonkinlainen kääpiö tai muu sellainen...? Kirja jäi aikoinaan kesken, enkä ole saanut selville kirjan nimeä myöhemmin. Mikä kirja voisi olla kyseessä? Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Emme ikävä kyllä onnistuneet saamaan selville kirjan nimeä, vaikka kuvauksesi oli todella seikkaperäinen. Vaikuttaa, että kyseessä saattaisi olla joku fantasiakirja.

Kannattaa kokeilla Kirjasammon kansikuvahakua. Voit joidenkin kannessa olevien elementtien (värien, yms.) pohjalta tehdä hakuja:
https://www.kirjasampo.fi/fi/coversearch

(Toivottavasti joku Kysy kirjastonhoitaja -palvelun käyttäjistä tunnistaa teoksen. Vastauksen voi jättää kommenttina tämän vastauksen perään.)