Otsikko
Olen lähdössä keväällä Berliiniin ja haluaisin kaupungista vähän spesifimpää tietoa. Minua kiinnostaisi esim. paikalliset kirpputorit, parhaat muut…

Kysytty

Olen lähdössä keväällä Berliiniin ja haluaisin kaupungista vähän spesifimpää tietoa. Minua kiinnostaisi esim. paikalliset kirpputorit, parhaat muut shoppimestat, ökykahvilat ja klubit.
Matkaoppaat tuntuvat niin kovin pintaa raapivilta. Olisiko mahdollista löytää mitenkään esim. lehtiartikkeleja jostain ja miten se tapahtuu? Muukin huipputieto tervetullutta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Artikkeliviitetietokanta Aleksista löytyy viitetiedot lehtiartikkeleista. Tässä osuvimmat haulla Berliini ja matkailu.

Nimeke Berliini : kaupunki, joka muuttuu päivässä, aikakauslehti Mondo 2005 ; 4 ; s.28-35

Berliini : kaupunki kuin aikakone, aikakauslehti Mondo 2003 ; 1 ; s.36-47

Berliinin pyörteissä : löytöretki Euroopan sydämeen, aikakauslehti Matkaopas 2002; 8 ; s.24-29

Nämä lehdet löytyvät Helmet-hausta, mutta lehtiä ei voi varata sen kautta. Jos haluat varata lehtiä, ota yhteyttä kirjastoon.

Aleksi on käytettävissä Helsingin kaupunginkirjaston kuten useimpien muidenkin kirjastojen asiakastyöasemilta.

Helmet sanahaku http://www.helmet.fi/search*fin/X matkaoppaat berliini antaa matkakirjoja, hakutulos on rajattavissa suomenkieliseen aineistoon.

Mondon sivulla http://www.mondo.fi/mondo_matkaopaskirjat.htm
mainittu Mondo Matkaopas Berliini on tulossa myös kirjastoihin kuten Otavan tänä vuonna kustantama kirja Berliini : kartta + opas

Lopuksi vielä www-sivu http://www.berlin.de