Otsikko
Olen lähdössä Espanjaan reissuun. Suuntana Bilbao sekä baskimaa. Haluaisin jonkin kirjan, tyylilaji vapaa (kaunokirjallisuus; dekkari, romaani jne.), joka…

Kysytty

Olen lähdössä Espanjaan reissuun. Suuntana Bilbao sekä baskimaa. Haluaisin jonkin kirjan, tyylilaji vapaa (kaunokirjallisuus; dekkari, romaani jne.), joka sijoittuisi noille kulmille tai joka kuvaisi noita alueita. Mitä kirjoja suosittelisit? Matkaopaskirja minulla on jo tiedossa, joten niitä ei tarvitse ehdottaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Baskimaahan sijoittuvaa kaunokirjallisuutta ovat esim. baskikirjailija Bernardo Atxagan teokset: Obabakoak,Yksinäinen, Tuolla taivaalla, 9 kiveä, 27 sanaa ja Kärpäset eivät näy valokuvissa. Kirjailija Reijo Rinnekankaan monet teokset sijoittuvat myös Baskimaahan kuten: Baskit, Matka vuorimaahan, Hiljaisuus Biskajanlahdella, Myöhästynyt juhla. Baskikirjailija Joxemari Iturralden teos: Kärpäset eivät näy valokuvissa sijoittuu myös juuri Bilbaon alueelle.
Tietokirjallisuutta ovat esim. Helminen: Espanja diktatuurista demokratiaan, Ludwig: Vainotut kansat.
Nämä teokset löytyvät Riihimäen kirjastosta ja muista Ratamo-kirjastoista.