Olen kuullut että on sahanpuruista ja liisteristä tehty jonkinlaista massaa, josta sitten on askarreltu, muovailtu esineitä. Löytyyko jotakin ohjeita ja mistä?

Kysytty

Olen kuullut että on sahanpuruista ja liisteristä
tehty jonkinlaista massaa, josta sitten on
askarreltu, muovailtu esineitä. Löytyyko jotakin
ohjeita ja mistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sahanpurumassatöiden ohje löytyy ainakin Maire Uotilan Askartelukirjasta (Otava, Helsinki 1965). Liisterijauhosta, vedestä ja sahanpuruista tehdään tiukka massa, josta voi muotoilla esimerkiksi henkilöitä ja eläimiä.