Helmien punonta & solmut Minkälaista solmua käytetään helminauhassa, helmien välissä? Selviäisiköhän se mistään? (Tavallinen merimiessolmu ei käy).

Kysytty

Helmien punonta & solmut
Minkälaista solmua käytetään helminauhassa, helmien välissä? Selviäisiköhän se
mistään? (Tavallinen merimiessolmu ei käy).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Esim. Blomgren, Paige Gilchristin kirja Beading from necklaces to napkin rings, 20 easy and creative projects to make in a weekend vaikuttaa lupaavalta.

Lisäksi ainakin kirjassa Isotaito Otavan iso taitosanakirja 3 kerrotaan helminauhojen teosta, ja solmusta helmien välissä sanotaan mm. näin. "Tee lankaan löysä kaksinkertainen solmu ja kuljeta ja tiukenna se sitten neulan avulla oikeale paikalleen."