Otsikko
Olen kuullut, että kerran tai kaksi vuodessa on kaupunginkirjastoissa päivä, jolloin voi palauttaa myöhässä olevat teokset niin, ettei niistä tarvitse maksaa…

Kysytty

Olen kuullut, että kerran tai kaksi vuodessa on kaupunginkirjastoissa päivä, jolloin voi palauttaa myöhässä olevat teokset niin, ettei niistä tarvitse maksaa myöhästymismaksuja (lainatakseen uudelleen siis). Onko tässä mitään totuutta mukana vai onko tämä vain legendaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lainan päivänä (8. helmikuuta) oli aiemmin mahdollista palauttaa myöhässä olevaa aineistoa maksutta, mutta nykyään tavasta on luovuttu ainakin pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastoissa.