Otsikko
Olen kuullut, että Helsingin kaupungilla on KIMI niminen järjestelmä, jossa on mitoitettu kiinteistön huoltoon kuluva aika työkohteittain. En löydä millään…

Kysytty

Olen kuullut, että Helsingin kaupungilla on KIMI niminen järjestelmä, jossa on mitoitettu kiinteistön huoltoon kuluva aika työkohteittain. En löydä millään hakusanalla mitään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Aiheesta löytyi tällainen raportti: Uusitalo, Liisa ja Leskinen, Martti: kiinteistöjen huoltotoiminnan kehittäminen. Seurantatutkimus KIMI-kokeilusta.
Asuntohallistus, tutkimus- ja suunnitteluosasto, asuntotutkimuksia 9: 1993. Helsinki 1993. Kirjastoissa tätä ei näytä olevan, kannattaa ottaa yhteyttä suoraan Asuntohallitukseen. Helsingin kaupungin kiinteistöviraston kiinteistö
palvelukeskus http://www.kv.hel.fi/kiinteistopalvelu voi varmaan myös auttaa.

Teknisen korkeakoulun kirjastossa ( http://www.hut.fi/Yksikot/Kirjasto/ )
on Jukka Voijolan neljä kirjaa KIMI: kiinteistötyön hallintajärjestelmä
1.Yleiset periaatteet 2.Tekniset työt 3.Kiinteistöjen ulkotyöt 4.KIMI-sanasto.
Kirjat ovat Suomen kiinteistöliiton kustantamia v. 1994. Joten kiinteistöliitostakin voisi olla apua.

Teknisen korkeakoulun kirjastossa on lisäksi tutkimus: KIMI - esitutkimus:
kiinteistönhoidon tavoitteita, kiinteistön hoitotyötä ja työtarpeen mitoitusta
sekä työnsuunnittelua koskeva esitutkimus / Suomen kiinteistöliitto (et al]
Hki:SKL 1985