Olen kiinnostunut Groves musiikkialan hakuteoksesta ja sen sähköisen version käytöstä. Käsitykseni mukaan se löytyy Suomesta FinElib tietokannasta. Voiko…

Kysytty

Hei,
Olen kiinnostunut Groves musiikkialan hakuteoksesta ja sen sähköisen version käytöstä. Käsitykseni mukaan se löytyy Suomesta FinElib tietokannasta. Voiko yksityishenkilö saada käyttöoikeuden tähän kantaan vepin kautta? Mihin hintaan? Grovesin omat hinnat ovat aika kovia n. 1000 mk/vuosi, jos oikein olen ymmärtänyt. Teoksen uusi versio paperimuodossa maksaa noin 30000 mk.
Alla keräämääni lisätietoa aiheesta.
Tietoa oli myös Oulun yliopiston kirjaston sivuilla ja Kansallisen elektronisen kirjaston sivuilla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,
Finelib (eli Kansallinen elektroninen kirjasto)on Helsingin yliopiston kirjaston yhteydessä toimiva palveluorganisaatio, joka solmii lisenssisopimuksia maan yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen (ja vuoden alusta myös yleisten kirjastojen) puolesta. Se ei tarjoa palvelujaan yksityishenkilöille.
The new Grove Dictionary of Music and musicians on tällä hetkellä yleisön käytettävissä mm. Helsingin yliopiston sekä Sibelius-Akatemian kirjastojen työasemilla ilmaiseksi.
Lisätietoja: Finelib, palvelupäällikkö Kristiina Hormia-Poutanen, email kristiina.hormia@helsinki.fi sekä Macmillan Publishers http://www.macmillan-reference.co.uk