Antti Sainio: Postijuna yössä

Kysytty

Olen katsonut televisiosta Antti Sainiosta kertovaa ohjelmaa niin mielenkiinnosta aloin hakemaan tietoja hänestä Evankeliointi ja vankilalähetyksen sivulla jäsenkirje 1 / 16 on hänen sanoittamansa laulu Postijuna yössä ja sanat on sieltä luettavissa mutta en ole tuolla nimellä löytänyt laulua enkä mitään tietoa ko. laulusta. Tuntuu että pitäishän se olla olemassa mutta aloin epäileen onko laulun nimi oikea.Toivottavasti vastaus löytyy.

Vastaus

Vastattu

Marko Ahon tekemässä ja Tietosanoman vuonna 1999 julkaisemassa nuottikokoelmassa "Vankilalauluja" on kappale nimeltä "Postijuna yössä", joten ainakin tuonniminen laulu on kyllä olemassa

https://finna.fi/Search/Results?lookfor=%22postijuna+y%C3%B6ss%C3%A4%22&type=AllFields&filter%5B%5D=%7Eformat_ext_str_mv%3A%220%2FMusicalScore%2F%22&dfApplied=1&limit=20

Valitettavasti Finnan tiedoissa ei ole tarkemmin kappaleen säveltäjää tai laulun alkusanoja, joten ei ole varmaa että kyseessä on sama teos.

1 ääntä

Kommentit

"Vankilalauluja"-nuotin "Postijuna yössä" on sama laulu, vain muutama sana sanoituksessa on eri kuin jäsenkirjeessä. Laulun kohdalla lukee nuotissa: "Tekijä tuntematon". Samassa nuotissa on kyllä Antti Sainion sanoittamiksi ja säveltämiksi merkittyjä lauluja.