Olen julkaissut muutaman kirjan. Joku kaimani on julkaissut samalla nimellä. Miten saamme toisemme finnan hakutuloksissa eroteltua? Esim. joillakin…

Kysytty

Olen julkaissut muutaman kirjan. Joku kaimani on julkaissut samalla nimellä. Miten saamme toisemme finnan hakutuloksissa eroteltua? Esim. joillakin kirjailijoilla on nimensä perässä syntymävuosi, miten sen voi lisätä.? Miten toimia, kehen ottaa yhteys?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kansalliskirjasto ylläpitää Asteri-nimitietokantaa, joka sisältää kotimaiseen julkaisutuotantoon liittyvien toimijoiden eli henkilöiden ja yhteisöjen kuvailut (ns. auktoriteettitietueet). Tällä tekijätietojen auktorisoinnilla on mahdollista erottaa samannimisiä toimijoita. Toimijatiedot löytyvät Finto-palvelun KANTO - kansalliset toimijatiedot -sanastosta.

Puutteellisten tietojen korjauspyyntöjä voi lähettää sähköpostitse osoitteeseen toimijakuvailu-posti@helsinki.fi.

KANTO - Kansalliset toimijatiedot: https://finto.fi/finaf/fi/

Tietopaketti Kantosta: https://www.kiwi.fi/display/Toimijakuvailupalvelu/Tietopaketti+Kantosta