Olen jostain oppinut runon/lorun alun: A oli aari, B oli baari, C oli kerran pelkkä C, D oli Denni, E oli Dennin Enni, F sanoi hienosti fee eikä se mitään tee…

Kysytty

Olen jostain oppinut runon/lorun alun: A oli aari, B oli baari, C oli kerran pelkkä C, D oli Denni, E oli Dennin Enni, F sanoi hienosti fee eikä se mitään tee... Kuka mahtaa olla kirjoittaja ja löytyisikö loppukin runosta jostain? Teksti tuntuu kovasti Kirsi Kunnaksen tyyliltä, mutta hänen tuotannostaan sitä en löytänyt (enkä kyllä kenenkään muunkaan).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Kirsi Kunnaksen aakkosloru kirjassa "Tiitiäisen tuluskukkaro" sivulla 100:
Tekijä: Kunnas, Kirsi
Tekijä: Louhi, Kristiina
Julkaisuvuosi: 2000
Kieli: suomi
Aineistolaji: Kirja
Kategoria: Kaunokirjallisuus
Kustantaja: Porvoo ; Helsinki ; Juva : WSOY, 2000.
ISBN: 951-0-24980-7 978-951-0-24980-2
Lisätietoja:
Lisäpainokset: 7. p. 2009.
Lisätietoja: 105 s. : kuv.
Turun kaupunginkirjaston (www.vaskirjastot.fi)haulla voi etsiä vastaavia runoja kirjoittamalla niiden alun hakukentään.

7 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Aakkosloru oli Kirsi Kunnaksen Aikamme Aapisessa kirjan loppupuolella. Itse opin lorun kansakoulun ensimmäisellä luokalla 1969-1970.