Missä kirjassa on lyhyt kesäruno, jossa on seuraavia riimipareja: matojen tonkija - onnekas onkija ukkosen jyrinä - hyttysen hyrinä mansikkamaito - kesä on…

Kysytty

Missä kirjassa on lyhyt kesäruno, jossa on seuraavia riimipareja:
matojen tonkija - onnekas onkija
ukkosen jyrinä - hyttysen hyrinä
mansikkamaito - kesä on aito?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on Kaija Pakkasen runo Kesä. Se löytyy Kaija Pakkasen teoksista Huilu hilpeä (1976), Leikkimökin runokoppa (1982) ja Joka oksalla satu (1999). Lisäksi se sisältyy kokoelmaan Neulaspolku : meidän lasten runot (toim. Sanna Jaatinen, 2001).