Olen joskus 60-70 luvulla kuullut laulun/iskelmän jonka sanat muistan vieläkin ulkoa. En muista esittäjää en kappaleen nimeä vain että sen lauloi mies,ja se…

Kysytty

Moi!
Olen joskus 60-70 luvulla kuullut laulun/iskelmän jonka sanat muistan vieläkin ulkoa.
En muista esittäjää en kappaleen nimeä vain että sen lauloi mies,ja se oli palladin tyyppinen.En tiedä myöskään sanoittajaa,säveltäjää enkä sitä onko se suomalainen.
Kappale alkoi näin:

Nyt hetki tuo on,sä oot levoton
mua kuuntele et,vaan taas vilkaiset
sä kelloa vain,oon olevinain
kuin nähnyt en ois,sun tahtovan pois.

Kertosäe:

Ovi auki on jälkeesi sun armahain
yhä toivon sun palaavan,palaavan vain
ja mun onneni ois suurin ja täydellisin
mun luoksein amahin jos jäisitkin,
ovi auki on sun tulla päivin ja öin
sinun askeltes ääntä mä näin ikävöin
ja mun onneni ois suurin ja täydellision mun luoksein armahin jos jäisitkin...j.n.e

Ja kerran jos saan,mä sun uudestaan
pian hetki taas on,kun oot levoton
sen silmistäs nään,taas kerran siis jään
mä kuvitelmiin,vain yksinäisiin.

Elän päivän eteenpäin,ehkä petän itseäin
kun sun luoksein tulevan,jälleen tänään odotan
olet vapaa ihminen,mä tiedän,mä tiedän nyt sen.

Kertosäe....

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulun suomenkielinen nimi on "Ovi auki on" ja sen on levyttänyt Jari Lappalainen vuonna 1970. Suomenkieliset sanat on tehnyt Kari Tuomisaari.

Laulun alkuperäinen nimi on Gwendolyne ja sen on säveltänyt ja sanoittanut Julio Iglesias. Se oli Espanjan edustuskappale Eurovision laulukilpailuissa vuonna 1970 ja sijoittui jaetulle neljännelle sijalle (http://www.eurovision.tv/page/history/by-year/contest?event=223).

Laulun suomenkieliset sanat löytyvät vihkosesta Toivelauluja : iskelmien aarreaitta, osasta 85 (Musiikki Fazer, 1970). Jari Lappalaisen esitystä en löytänyt mistään yleisestä kirjastosta. Suomen äänitearkiston (http://www.aanitearkisto.fi/firs2/fi/index.php) tietojen mukaan se on ilmestynyt single-levyllä (Sonet T6550) ja kasetilla Tunnelmasta toiseen, jolla on eri esittäjien kappaleita (Fazer Finnlevy sde 053). Ehkäpä Yleisradion Kadonneen levyn metsästäjät -ohjelman (http://yle.fi/radiosuomi/ohjelmat/2011/04/kadonneen_levyn_metsastajat_1…) kautta saat kuulla etsimäsi kappaleen!

21 ääntä

Kommentit

kuulin tässä päivänä muutamana tangon se on vanha kappale, mutta en muista sen kappaleen nimeä enkä esittäjääkään. Kerran televisiosta näin kun Risto Nevala sitä lauloi, en tiedä onko sitten levyttänyt ja sanat meni jotenkin näin.
Jos ei tämä maa kerran pyöriä saa ja jos talvi ja jää kesän pois hävittää. Jos niin tapahtuu mennä saa kaikki muu kun kerran vain sinut luoksein saan.
oli siinä myös jotain jos kuu katoaa ...
sanat ei ole varmaan ihan sana tarkasti, mutta mikähän tämä kappale vois olla ?

kappale löytyi nimi oli " jos sinut saan "

Sehän on tango: eikä sitä taida takaperin naida ellei noi likat mua opeta

Se menee muistaakseni jotenkin näin

Jos sinut saan

"Jos kuu katoaa ja jos kuihtuukin maa,
vaikka talvi ja jää kesän pois hävittää.
Vaikka niin tapahtuu, mennä saa kaikki muu.
Kerran vain sinut luoksein jos saan.

Jos ei tämä maa enää pyöriä saa
taikka tähtöset nuo eivät loistettaan luo.
Niitä kaipaa mä en olen onnellinen,
kerran vain sinut luoksein jos saan.

Ken avoimin sydämmin kulkee,
saa suurimmat lahjoista maan.
Jos sydämmen tylysti sulkee,
ei tavoita ainuttakaan..

Jos viet sydämmein, sulle suon kyllä sen.
Kaikki muukin on sun, siihenkin mukaudun.
Vaikka muu katoaa, kaikki haihtua saa.
Kerran vain sinut luoksein jos saan.

Ken avoimin sydämin jne..."

Oliko se noilla sanoilla? Minun muistikuvat antavat tuollaiset sanat.
Voisiko joku musiikkinero laittaa helppoja kitarasointuja tuohon lauluun.

Kuulin tänä aamuna Tapio Liinojan esittämänä tuon kappaleen. 60-luvulla Rexi - silloin Raimo Kero esitti sitä keskipohjanmaalla lavoilla. Kaunis kappale.

Tällainen on kadoksissa.
Kappale on tehty joskus 60- 70-lukujen taitteessa, siinä on ajan tyylin mukaiset hammond ja puhallin soolot, tekstissä jotain näin " Joskus tiellä saattaa nähdä ystävän...tiedän onnen mä löytyneen alta kuluneen päivän..."