Lasten klovni VHS

Kysytty

Hei,
Olen jo pitkään yrittänyt etsiä kaikilla mahdollisilla hakusanoilla tietoa yhdestä lastenohjelmasta, jota lainasimme perheeni kanssa kirjastosta joskus 80-luvun lopulla tai 90-luvun alussa, mutta en ole löytänyt siitä jälkeäkään.
Kyseessä siis VHS-kasetti ja muistelisin, että sen nimi olisi ollut Klovni, mutta en ole tästä aivan varma. Kasetin ”kotelo” oli sellainen valkoinen/harmaa, muistaakseni ne oli osa jonkilaista VHS-sarjaa, joissa oli kaikissa mustavalkoinen kuva ohjelmasta kannessa.
Ohjelmassa oli muistaakseni eri jaksoja ja se kertoi klovnista, joka vietti aikaa jonkinlaisen kerrostalon sisäpihalla ja sinne tuli tuosta kerrostalosta myös lapsia leikkimään.
Jossain vaiheessa jaksoa ohjelma muuttui piirretyksi ja siinä klovni joutui erilaisiin seikkailuihin. Yhdessä jaksossa taisi pihalla olla kylpyamme ja piirretyssä osiossa klovni päätyi sillä lentelemään ympäriinsä.
En osaa yhtään sanoa, että minkä maalainen ohjelma oli ja muistelisin, että se olisi ollut täysin mykkä.
Olisin todella kiitollinen, jos näillä tiedoilla löytyisi jotakin tietoa ohjelmasta. Tämä mysteeri on vaivannut mieltä jo pitkään ja olisi todella hienoa kuulla jotain lisätietoja, esim. tekijästä, jotta voisi ehkä löytää myös jonkinlaista kuva- tai videomateriaalia lapsuuden ehdottomasta suosikki-ohjelmasta.
Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Nicolai Poliakoffin Coco the Clown tai Max Fleischerin Koko the Clown.

3 ääntä

Kommentit

Hei,

Kysymyksestänne on jo aikaa, mutta toivottavasti näette tämän.
Etsin myös kuumeisesti tietoa kyseisestä videokasetista. Noin vuoden epätoivoisen etsinnän jälkeen löysin Youtubesta oikean pätkän:
https://www.youtube.com/watch?v=HUm3TcK1Dws

Toivottavasti tästä on teille yhtä paljon iloa kuin minullekin!

Ihanaa, tämä se juuri oli! Kiitos tuhannesti kommentistasi. Tätä on tullut etsittyä niin pitkään.