Otsikko
Olen etsinyt latinankielistä versiota sanalle jatkuvuus, jatkuminen, mutta latinan sanakirjoja on harvassa. Voitteko auttaa?

Kysytty

Olen etsinyt latinankielistä versiota sanalle jatkuvuus, jatkuminen, mutta latinan sanakirjoja on harvassa. Voitteko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Latinan kielen sana continuatio, onis (feminiini) tarkoittaa yhtämittaista jatkumista, jatkamista. Englanninkielinen termi continuity = jatkuvuus vahvistaisi tätä merkitystä.