Olen etsinyt jo kauan suomenkielistä kirjaa, jossa olisi runo joka kertoo pienestä harmaasta sukkelasta hiirestä, joka "kappasi laukun ja lappasi kauppaan"…

Kysytty

Hei!
Olen etsinyt jo kauan suomenkielistä kirjaa, jossa olisi runo joka kertoo pienestä harmaasta sukkelasta hiirestä, joka "kappasi laukun ja lappasi kauppaan". Lisäksi se "sipisi ja ripisi" ...runo loppui ...kunhan vain elää saan, kiitos!
Kirjoittajana on Georg Duplaix ja käännös Helena Anhava?
Kirja on luultavimmin 60-70-luvulta.
Kaikenmaailman eläintarinat olen jo divareista tutkinut..
Nimim. Kiitollinen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Georges Duplaix'n runo Sukkela hiiri nimeltä Pikkuharmaa löytyy hänen Eläintarinoita-kirjastaan, joka ilmestyi Weilin + Göösin Kultatähti-kirjastossa vuonna 1968.