Olen aloittamassa pianonsoittoa ja kyselisin kirjaa, jossa on sormoharjoituksia, asteikot nuoteille sekä nuotillisia kappaleita? Myös kirjat kiinnostavat,…

Kysytty

Hei!

Olen aloittamassa pianonsoittoa ja kyselisin kirjaa, jossa on sormoharjoituksia, asteikot nuoteille sekä nuotillisia kappaleita?
Myös kirjat kiinnostavat, joissa on nuotteja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Turun musiikkikirjastossa on runsaasti pianon soitonoppaita ja nuottikirjoja. Tässä on muutama pohtimamme suomeksi toimitettu esimerkki:

Pianon avain 1 (Louhos)
Sisältää lyhyitä pianokappaleita soitto- ja nuotinlukuohjeineen

Pianon avain 1, ohjelmisto (Louhos)
Rinnakkainen harjoituskapplekokoelma edelliselle.

Kiehtovat koskettimet (Kuoppamäki)
Harjoituksia, asteikkoja, sävellajit sekä runsaasti lyhyitä esimerkkejä ja harjoituskappaleita.

Pianoetydejä 1 (Louhos)
Etydinuotinnoksia, kaikkien soittamiseen lyhyt ohjeistus.

0 ääntä

Kommentit

V. 2022 on ilmestynyt uusi kokoelma helppolukuisia kappaleita, sovituksia ja harjoituksia, sen nimi on "Pianosuosikit - helppoja pianokappaleita kaikille".