Nyt kaivataan musiikkikirjastonhoitajan asiantuntemusta! Olemme avopuolisoni kanssa menossa naimisiin syyskuussa, ja häävalssi on vielä hakusessa. Perinteisen…

Kysytty

Nyt kaivataan musiikkikirjastonhoitajan asiantuntemusta! Olemme avopuolisoni kanssa menossa naimisiin syyskuussa, ja häävalssi on vielä hakusessa. Perinteisen olavivirrat eivät käy: Leonard Cohen -tyyppinen musiikki sopisi meille huomattavasti paremmin. Erinäiset rokkisedät ja -tädit ovatkin levyttäneet valsseja, mutta ongelmaksi ovat muodostuneet väärällä tavalla synkeät lyriikat. Esimerkiksi jo mainitulla Cohenilla on kaunis, Take This Waltz -niminen kappale, joka muuten kyllä soveltuisi häävalssiksi, mutta Leonard laulaa antaumuksella brandyn ja kuoleman hajusta, mikä ei liene omiaan lisäämään romanttista häätunnelmaa. Mistä ihmeestä siis löytäisimme lempeämmin sanoitetun "rokkivalssin"? Suomalainen musiikkikin tulee kyseeseen.

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Internetistä löytyy monipuolisia luetteloita suositusta häämusiikista. Tilanteesi kannalta olisi varmaan hyvä, että pääsisit itse kuuntelemaan musiikkia ja lukemaan tekstejä. Tällaisia etuja tarjoavat muun muassa kaksi seuraavaa sivustoa: www.nycityweddings.com ja www.megamusic.com. Musiikkinäytteen lisäksi sivustoilla on myös laulun sanat, joten voit tutustua musiikkiin omalta koneelta. Lisää sivustoja löydät Googlen hakutermeillä "wedding music" tai "bridal waltz". Kun sopiva häävalssi löytyy voit etsiä CD-levyn Helmetistä rajaamalla aineiston CD-levyihin ja kirjoittamalla sanahakukenttään laulun nimen lainausmerkeissä. Tekijänoikeusasioissa ohjeita löytyy täältä: www.teosto.fi