Nuoruudesta on jäänyt mieleen runonsäe: ...käsvarttesi vyöhön kun onnessa taivuin, sun kanssasi... vaivuin...". Mistähän runosta on kyse?

Kysytty

Nuoruudesta on jäänyt mieleen runonsäe: ...käsvarttesi vyöhön kun onnessa taivuin, sun kanssasi... vaivuin...". Mistähän runosta on kyse?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on Kaarlo Sarkian Taiottu. Muistamasi säe on keskeltä runoa. Runo on ilmestynyt vuonna 1943 ilmestyneessä kokoelmassa Kohtalon vaaka, joka löytyy myös mm. kokoelmasta Runot. Se on luettavissa myös Google-kirjat palvelun kautta:

https://books.google.fi/books?id=i6J4DAAAQBAJ&pg=PA331&dq=Olet+i%C3%A4ti+minun+sarkia&hl=fi&sa=X&ved=0ahUKEwinvtCDoaDaAhUlxKYKHalbCoMQ6AEIJTAA#v=onepage&q=Olet%20i%C3%A4ti%20minun%20sarkia&f=false