Näin kaksien hautajaisten ja kastejuhlan välissä kysyn, että miten menee oikea jaksotus, oikeinkirjoitus ja mistä kirjasta on seuraava puhutteleva,…

Kysytty

Hei,

Näin kaksien hautajaisten ja kastejuhlan välissä kysyn, että miten menee oikea jaksotus, oikeinkirjoitus ja mistä kirjasta on seuraava puhutteleva, vieraskirjoihin kirjoittamani, Rakel Liehun runo, on peräisin:

Elämän kangas:
huolellisesti siitä ensin leikataan
kastemekko, hääpuku, kuolinpaita.
Mutta se mikä jää yli,
vahvat reunasuikaleet,
tuhannet arjen tilkut,
ne ovat sinun.
Niistä voit ommella yllesi
lämpimän, tuhatvärisen, iloisesti
surullisimman klovninpuvun.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rakel Liehun runo löytyy kokoelmasta "Liian lähellä, liian äkkiä" (1982)

Elämän kangas: huolellisesti siitä ensin leikataan
kastemekko, hääpuku, kuolinpaita.
Mutta se mikä jää yli, vahvat reunasuikaleet,
tuhannet arjen tilkut,
ne ovat sinun,
niistä voit ommella yllesi lämpimän,
tuhatvärisen, iloisesti surullisimman
klovninpuvun.

5 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kiitos! Löysin tämän vastauksen omaan kysymykseeni vasta nyt (26.3.2020), kun askartelen edelleen saman tematiikan parissa. Uskon johdatukseen; nyt on oikea aika yhdistää valokuvat ja tekstit. Sukumme kastemekossa on nyt kastettu 30 pienokaista, minut ensimmäisenä vuonna 1959. Kaste on paljon muuta kuin kangas. Kiitos!