Naapurini valittaa kaikesta jatkuvasti. Hän puhui eräästä toisesta naapurista, ja viittasi häneen 'kissalan väkenä'. ymmärsin että hän tarkoitti sillä, että…

Kysytty

naapurini valittaa kaikesta jatkuvasti. Hän puhui eräästä toisesta naapurista, ja viittasi häneen 'kissalan väkenä'. ymmärsin että hän tarkoitti sillä, että tämä henkilö toimi, ja on, itsekäs. En ole ikinä kuullut 'kissalan väestä' ennen. voitko selventää tuon viittauksen alkuperää ja todellisuutta, onko 'kissalan väki' yleinen nimitys? mistä se tulee? Mitä sillä tarkoitetaan? vai oliko tämä naapurin oma, itse keksimä juttu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kissalan väkeä on oletettavasti viittaus sarjakuvahahmoihin "Kissalan pojat", jotka käyttäytyivät hyvin anarkisesti. Sarjakuva on ilmestynyt vuodesta 1890 lähtien ja ilmestyy edelleen. Sarjakuvasta lisää tietoa osoitteessa : https://fi.wikipedia.org/wiki/Kissalan_pojat
Poliisit tunnetaan myös lempinimellä "Kissalan pojat". Tästä köllinimestä lisää osoitteesta :
https://www.facebook.com/itauudenmaanpoliisilaitos/posts/742930279083236