Musiikista: joskus 60-70-lukujen taitteessa tuli markkinoille c-lasetti, jossa oli popularisoitu klassisen musiikin teoksia. Kukahan oli tekijä, ja mitä…

Kysytty

Musiikista: joskus 60-70-lukujen taitteessa tuli markkinoille c-lasetti, jossa oli popularisoitu klassisen musiikin teoksia. Kukahan oli tekijä, ja mitä teoksia (tai niiden osia) soitettiin? Muistaakseni ainakin Beethovenia tyyliin "song of joy". Mahtaako kasettia saada enää missään muodossa, esim. lainaamalla kirjastosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä saattaa olla Waldo de los Riosin levystä Symphonies for the seventies. Se sisältää Beethovenin 9. sinfonian viimeisen osan teeman "Song of joy" kuten myös muita kuuluisien säveltäjien teemoja popkompilla varustettuina. Äänite löytyy Helmet-haun mukaan http://www.helmet.fi LP-levynä Tikkurilan kirjastosta.