Muodostavatko Mika Waltarin teokset Mikael Karvajalka, Nuori Johannes ja Mikael Hakim eräänlaisen kronologisen trilogian? Jos näin on, missä järjestyksessä ne…

Kysytty

Muodostavatko Mika Waltarin teokset Mikael Karvajalka, Nuori Johannes ja Mikael Hakim eräänlaisen kronologisen trilogian? Jos näin on, missä järjestyksessä ne kannattaisi lukea?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mikael Karvajalan tarina jatkuu kirjassa Mikael Hakim. Nuori Johannes ei liity näihin kahteen, vaan se liittyy romaaniin Johannes Angelos.

Nuori Johannes käsittelee Johannes Angeloksen nuoruusvuosia eli se on kronologisesti näistä kahdesta ensimmäinen, vaikkakin julkaisujärjestys oli aikoinaan toinen.

Kronologiset järjestykset ovat siis seuraavat:
1. Mikael Karvajalka 2. Mikael Hakim
1. Nuori Johannes 2. Johannes Angelos