Mulla on yks vanha koira-romaani hukassa, josta en muista äkkiseltään kun seuraavaa: Mielikuva on miehestä, joka elää jossai nummilla tai vastaavilla, hällä…

Kysytty

Mulla on yks vanha koira-romaani hukassa, josta en muista äkkiseltään kun seuraavaa:

Mielikuva on miehestä, joka elää jossai nummilla tai vastaavilla, hällä on koira (tai kaks). jostai syystä koira(t) joutuu oman onnen nojaan ja joutuvat vaeltamaan siellä nummilla/vuorilla. joko tää miehen koira löytää kaverin, tai näitä oli alkuaa jo kaks. sit se toine koira kuitenki kuolee johonki, olikoha onnettomuus. ja sit tää päähenkilökoira jatkaa taas matkaansa. (Kyseessä ei ole Bim mustakorva)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kertomastasi tulee mieleen Richard Adamsin teos Ruttokoirat (WSOY, 1978), jossa kaksi koiraa vaeltelevat nummilla karattuaan koe-eläinlaboratoriosta. Toinen koirista, kettuterrieri, on alunperin kuulunut miehelle, joka kuoli auto-onnettomuudessa. Tämän jälkeen miehen omaiset myivät terrierin koe-eläimeksi.

Olisiko lukijoillamme muita ehdotuksia?