Muistelin joku päivä vanhaa lasten joulukirjaa jota äitini luki meille kun olimme pienenä. En muista kirjasta juuri muuta kuin kirjan kannen. Kirja oli noin A5…

Kysytty

Hei. Muistelin joku päivä vanhaa lasten joulukirjaa jota äitini luki meille kun olimme pienenä. En muista kirjasta juuri muuta kuin kirjan kannen. Kirja oli noin A5 kokoinen ja kokonaan vaaleansininen lukuunottamatta valkoista holvi-ikkunaa(?) jonka takana lenteli valkoisia lumihiutaleita. Kuvattu siis sillä tavalla että katsoisi ulospäin ikkunasta. Äitini luki kirjaa meille 80-90 -luvun taitteessa. Tunnistaisikohan kukaan kirjaa pelkän kannen perusteella?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Täsmälleen annettuja tuntomerkkejä vastaavaa ajankohtaan sopivaa kirjaa en valitettavasti onnistunut löytämään. Lähimmäs osunee Lasten suuri joulukirja (Kirjalito, 1978). Sekin tosin on A5-kokoa suurempi, ja parhaiten kuvailtua holvi-ikkunakuvaa vastaava kuva ei ole siinä kannessa vaan sivulla 75.

Ehkäpä palstamme lukijoiden joukosta löytyisi joku, jonka päässä kysymyksessä kuvailtu kansi saisi joulun kellot kilkattamaan.