Muistelen usein lapsuuteni kirjaa 70-luvulta. Mielestäni se kertoi (kivikautisesta?) Tikkusen perheestä, joka asui Tukkiholmassa. En harmikseni kuitenkaan…

Kysytty

Muistelen usein lapsuuteni kirjaa 70-luvulta. Mielestäni se kertoi (kivikautisesta?) Tikkusen perheestä, joka asui Tukkiholmassa. En harmikseni kuitenkaan löydä mitään viittauksia sellaiseen kirjaan. Tällä sivustolla kerrotaan Musa ja Muru -kirjoista, mutta niiden kuvakieli ei näytä Tikkusen perheen sivuilta. Lainasimme kyseistä kirjaa (tai kirjasarjaa?) kirjastosta. Suunnilleen ikäiseni paikallinen kirjastovirkailija ei myöskään muista kirjaa.

Vastaus

Vastattu

Emme valitettavasti onnistuneet tunnistamaan tätä kirjaa runsaista vihjeistä huolimatta. Muistaisiko joku kysymyksen lukijoista sen? Tiedon voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.

2 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Meillä oli sellaisia kirjoja ruotsiksi 1980-luvun alussa, poikani on syntynyt 1981 ja niitä luettiin hänelle. Tekijä Bertil Almqvist, teosten nimet Barna Hedenhös, Barna Hedenhös reser till Ryssland jne. Suomeksi näyttäisi olevan Muinosen perhe.

Tästä on tehty myös piirrosohjelma, jota luki Pikku Myyn äänenä alunperin Muumeissa ollut Elina Salo. Muistelin juuri muutama ilta sitten kaiholla tuota sarjaa, jota YLE esitti.