Otsikko
Muistelen, että muutama vuosi sitten ilmestyi kirja, joka kertoi elämästä 1950-luvulla. Sellainen suurille ikäluokille tehty kirja, joka sopii…

Kysytty

Muistelen, että muutama vuosi sitten ilmestyi kirja, joka kertoi elämästä 1950-luvulla. Sellainen suurille ikäluokille tehty kirja, joka sopii syntymäpäivälahjaksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

On olemassa ainakin seuraava teokset:

"Iloinen 50-luku :purkkaa, unelmia ja sotakorvauksia" /[tekstit: Kai Linnilä ... et al.]Helsinki] :Tammi,2003.

"Elämää kaupungissa: muistikuvia asumisesta Helsingin keskustassa: lapsuuden- ja nuoruudenkuvauksia sotienjälkeiseltä ajalta keskustasta, Kaartinkaupungista ja osasta Kamppia."
Julk. Helsingin Kaupunginmuseo 1998

Suomela, Helena: "Fredan ja Roban kulmasta"
Julk. Helsinki : Tammi, 2005

Linnankivi, Marja
"Töölön tyttö : helsinkiläistytön muistelmia lapsuudesta ja nuoruudesta 1930-1950-luvuilla"
Julk. Helsinki : Tammi, 2003

"Minun kaupunkini: tunnetut suomalaiset kertovat Helsingistä" toim.Jeannette Björkqvist, Staffan Bruun ja Göran Ek. Julk. Schildt, 2000

"Täältä tulee nuoriso! :1950-79." WSOY 2006