Muistan nähneeni 70-luvulla mainoksen, jossa lännenmies marssii saluunaan, tilaa jonkin drinkin ja sanoo "One more for the road." Kyseessä ilmeisesti…

Kysytty

Muistan nähneeni 70-luvulla mainoksen, jossa lännenmies marssii saluunaan, tilaa jonkin drinkin ja sanoo "One more for the road." Kyseessä ilmeisesti jenkkiläinen tv-mainos ja väittäisin näyttelijän siinä olleen jonkun Carradinen veljeksistä. Onko mitään tietoa mitä ko. mainoksessa mainostettiin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olemme miettineet asiaa kuumeisesti, mutta emme ole saaneet varmaa tietoa mainoksesta. Ehdotuksia on kuitenkin tullut paljon.

Villiin länteen sijoittuvia mainoksia on ollut suhteellisen paljon, tunnetuimpina Tupla-patukan kokonainen mainossarja ja Koffin "Big Hat Joe". Nämä ovat kuitenkin 80- ja 90-luvuilta, eikä niissä sanota "One more for the road". Näitä voit muuten katsella MTV3n ylläpitämässä "Kaikkien aikojen parhaat sekunnit"-sivustossa osoitteessa: http://www.mtv3.fi/parhaatsekunnit/

Eniten ehdotuksia sai Taffelin sipsimainos, jossa janoinen lehmipoika ei tilaakaan saluunassa juotavaa, vaan perunalastuja. Mainintoja saivat myös Camelbootsien ja tietenkin Malboron mainokset. Muistikuvien mukaan aikoinaan oli olemassa jopa supisuomalainen Malboromies, joka esiintyi tv-mainosten ohella myös seinämainoksissa. Coca-colan ja Valion maidon mainokset saivat myös maininnat.

Toivottavasti muistikuvistamme on teille apua.

2 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kyllä minäkin muistelin että kyseessä olisi ollut Taffelin sipsimainos.