Muistan lukeneeni vuosia sitten erään kirjan, mutta nyt en pysty mitenkään muistamaan nimeä saatikka kirjailijaa. Nyt kuitenkin tarvitsisin kirjan tiedot…

Kysytty

Hei!
Muistan lukeneeni vuosia sitten erään kirjan, mutta nyt en pysty mitenkään muistamaan nimeä saatikka kirjailijaa. Nyt kuitenkin tarvitsisin kirjan tiedot.
Juoni menee siis näin: Nuorukainen on lähtenyt suorittamaan aikuistumisriittiä, ja palatessaan takaisin mereltä (tapahtumapaikkkana ovat Tyynenmeren saaret), hän löytää koko kotikylänsä hyökyaallon poispyyhkäisemänä. Pian saarelle haaksirikkoutuu myös eurooppalainen aatelisneito, ja he ystävystyvät. Kirja seuraa heitä elämäntilanteessa, jossa kaikki tuttu on poispyyhkäisty ja selviytymistä sen jälkeen. Yksityiskohtana vielä, että saaren metsissä asuu puissa kiipeileviä mustekaloja, jotka saalistavat pahaa-aavistamattomia kulkijoita.
Kiitos vaivastanne!