Otsikko
Muistan lukeneeni Hämärä Luonto -kirjan "kakkososaa," tai ainakin sen henkistä seuraajaa: samanlainen osin kangaspäällysteinen kansi, mutta sinisävyinen…

Kysytty

Muistan lukeneeni Hämärä Luonto -kirjan "kakkososaa," tai ainakin sen henkistä seuraajaa: samanlainen osin kangaspäällysteinen kansi, mutta sinisävyinen Hämärän Luonnon punaisen sijaan. En kuitenkaan onnistu löytämään tätä millään haulla, enkä muista teoksen nimeä. Osaisitteko auttaa ongelmassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirja voisi olla Pihlajanorsu: selkärangattomia selityksiä  (Jaakko Heinimäki, Kaarlo Kalliala, Vesa Sisättö, piirrokset: Matti Pikkujämsä, 2008), jossa Hämärä luonto -teoksen tapaan on sanaleikkejä eläimistä Tosin kirja ei ole sininen. Alla kirjan esittely:

https://armas.btj.fi/request.php?id=f55f7189859e3777&pid=9789511222972&qtype=b

Toinen mahdollinen on samojen tekijöiden kirja Napapaju (2007), joka esittelee samaan tapaan kasveja:

https://armas.btj.fi/request.php?id=f55f7189859e3777&pid=9789511210689&qtype=b