Muistan hämärästi lukeneeni vuosia sitten Jukka Itkosen runon, enkä ole sitä löytänyt runokirjoistaan ahkerasta selaamisesta huolimatta. En muista runosta…

Kysytty

Muistan hämärästi lukeneeni vuosia sitten Jukka Itkosen runon, enkä ole sitä löytänyt runokirjoistaan ahkerasta selaamisesta huolimatta. En muista runosta paljonkaan, paitsi että se ehkä kertoi linnusta ja elämän lyhyydestä. Runo saattoi alkaa "Pimeästä pimeään...", runon lopussa oli jotain "laulan lauluni... ja maahan jälleen palaan."

Löytyisiköhän näin hatarilla vihjeillä jotain osviittaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämä on Jukka Itkosen lauluteksti nimeltä Leivonen, jonka on säveltänyt Marjatta Meritähti. Teksti alkaa sanoilla: "Taivas on niin korkea, minä lintu pieni". Teksti löytyy teoksesta Miljoonan markan pakarat sivulta 185.