Muistan 1970-luvulta c-kasetin, jossa oli muistaakseni kappale ”Kynä eikä kampa”, jossa laulettiin suurin piirtein niin, että ”Irma oli johtajamme sihteeri tai…

Kysytty

Muistan 1970-luvulta c-kasetin, jossa oli muistaakseni kappale ”Kynä eikä kampa”, jossa laulettiin suurin piirtein niin, että ”Irma oli johtajamme sihteeri tai vaimo... Parit kuuset kumoon, siinä jammattiin. Irkku meni vessaan kai siellä kammattiin, kun se tuli ulos se ol kuin päivän paiste, seuraava tanssi oli sopivasti naisten...” En ole voinut keksiä tällaisia sanoja, mutta itse kappaletta en ole löytänyt mistään. Tietääköhän joku, miten kappaleen voisi löytää? Olisi kiva kuulla kappale menneiltä ajoilta.

Vastaus

Vastattu

Pari kuusta jammataan kumoon Apostolit-yhtyeen kappaleessa Irma. Railakas firman pikkujoulujuhlien kuvaus ilmestyi alun perin singlelevynä vuonna 1975. Samana vuonna kappale oli mukana Finnlevyn kokoelma-albumilla Toivekonsertti 58.

https://www.youtube.com/watch?v=H9tzUo5_6tw

4 ääntä

Kommentit

Erittäin lämmin kiitos nopeasta vastauksesta! Erinomaista toimintaa :)