Etsin laulua, joka kertoo jättiläisistä Malla ja Saana, jotka viettivät häitään, mutta ruotsalainen(?) jättiläinen (joka oli myös ihastunut Mallaan) lähetti…

Kysytty

Etsin laulua, joka kertoo jättiläisistä Malla ja Saana, jotka viettivät häitään, mutta ruotsalainen(?) jättiläinen (joka oli myös ihastunut Mallaan) lähetti jäävyöryn, jonka alle Malla ja Saana jäivät. Mallan kyyneleistä syntyi Kilpisjärvi. Kuulin laulun radiosta, haluaisin ostaa cd:n (tai tietää laulun sanat).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Taiska, oikealta nimeltään Hannele Suominen, levytti laulun Haltin häät vuonna 1976.Laulun sanat löytyvät ainakin Suuresta Toivelaulukirjasta osa 17. Haltin häät on Taiskan cd-levyllä 20 suosikkia:Mombasa.Kirjan ja levyn saatavuustiedot löytyvät osoitteesta www.helmet.fi