Montako vähintään 100 vuotta täyttänyttä ihmistä maailmassa on? Entä mikä on korkein ikä, joka saavutetaan jossain päivittäin? Saavuttaako joka päivä joku…

Kysytty

Montako vähintään 100 vuotta täyttänyttä ihmistä maailmassa on? Entä mikä on korkein ikä, joka saavutetaan jossain päivittäin? Saavuttaako joka päivä joku jossain esim. 100 vuoden iän?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löytämäni artikkelin mukaan satavuotiaiden määrä lähenee puolta miljoonaa ja on koko ajan nousussa. Artikkeli on vuodelta 2015.  http://www.maailma.net/uutiset/sata-vuotta-tayttaneiden-maara-kasvaa-ko… . Eniten satavuotiaita on Yhdysvalloissa, Japanissa ja Kiinassa. Määrän perusteella voisi kuvitella että joka päivä jossain joku täyttää sata vuotta. Lisäyksenä vielä Tilastokirjastosta saatu tieto, että koko maailman 100+ -vuotiaiden määrä on YK:n ennusteen mukaan 485 295 henkeä vuonna 2017. Lähde: United Nations: World Population Prospects 2017.