Otsikko
Montako sivua on kirjassa "Kaatopaikkojen ympäristövaikutuksia ja Helsingin entisten kaatopaikkojen nykytilanne"? Kirjaston nettisivuilla on epämääräinen luku…

Kysytty

Montako sivua on kirjassa "Kaatopaikkojen ympäristövaikutuksia ja Helsingin entisten kaatopaikkojen nykytilanne"? Kirjaston nettisivuilla on epämääräinen luku 46,10.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseisessä kirjassa on sivunumerointi alkaa kahteen kertaan, jolloin se kerrotaan merkitsemällä molempien sivunumerointien määrät. Usein vaikka esipuhe on merkitty roomalaisin numeroin, jolloin sivumäärä merkintä olisi esim. xvi, 200 s.

Laskemalla nuo luvut yhteen saa siis kokonaissivumäärän.