Montako lasta Aatamilla ja Eevalla oli kaikkiaan ja moniko heistä oli syntynyt Kainin tappaessa Abelin ja elivätkö Aatami ja Eeva vielä kun Kain tappoi Abelin?

Kysytty

Montako lasta Aatamilla ja Eevalla oli kaikkiaan ja moniko heistä oli syntynyt Kainin tappaessa Abelin ja elivätkö Aatami ja Eeva vielä kun Kain tappoi Abelin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ensimmäisen Mooseksen kirjan mukaan (1. Moos. 4-5) Aadamilla ja Eevalla oli useita lapsia. Ensin syntyivät Kain ja Abel. Aadam ja Eeva olivat elossa silloin, kun Kain tappoi Abelin, sillä heidän kolmas lapsensa Set syntyi vasta veljessurman jälkeen. Ensimmäisen Mooseksen kirjan mukaan Aadam eli Setin syntymän jälkeen vielä 800 vuotta, jona aikana hänelle syntyi lisää poikia ja myös tyttäriä.

https://raamattu.fi/raamattu/KR92/GEN.4/1.-Mooseksen-kirja-4