Monellako eri kielellä Harry Potter-kirjoja löytyy Helsingin kirjastoista? Muutenkin kiinnostaisi, että kuinka monella eri kielellä Helsingin kirjastoissa on…

Kysytty

Monellako eri kielellä Harry Potter-kirjoja löytyy Helsingin kirjastoista? Muutenkin kiinnostaisi, että kuinka monella eri kielellä Helsingin kirjastoissa on aineistoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastojen yhteisestä HelMet-aineistohausta löytyy Harry Potter-kirjoja suomen kielen lisäksi yhteensä 21:llä eri kielellä.

Pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastojen muun aineiston kielivalikoima löytyy näin: Valitse HelMet-etusivulta Sanahaku ja Kieli-pudotusvalikko näyttää sinulle valikoimiin kuuluvat kielet. Jos haluat katsoa mitä aineistoa jollain tietyllä kielellä on saatavilla laita hakulaatikkoon kaksi tähteä (**). HelMet-aineistohaku löytyy osoitteesta http://www.helmet.fi .

0 ääntä

Kommentit

1) Ensimmäinen Potter-kirja, Viisasten kivi, HelMet-kirjastoissa 32 kielellä:
englanti, suomi, ruotsi,
albaani, arabia, bosnia, bulgaria, espanja, heprea, italia, japani, kiina, korea,
latvia, liettua, persia, portugali, puola, ranska, romania, saksa, serbia, sloveeni,
tamili, thai, tigrinja, tsekki, turkki, ukraina, venäjä, vietnam, viro

2) Toinen, Salaisuuksien kammio, 26 kieltä

Kahta ensimmäistä Potteria muilla kielillä voi kysyä esimerkiksi Turusta (hollanti, indonesia, kroatia), Porista (norja, tanska), Tampereelta tai Lahdesta (latina), Vihdistä tai Lappeenrannasta (skotti), Kalajoelta (unkari) sekä Kannuksesta (kymri=welsh).

Sarjan kolmea seuraavaa kirjaa on Helmet-kirjastoissa 13 kielellä.