Otsikko
Osaisikohan joku sanoa mikä käärme on kuvissa kyseessä?

Kysytty

Moikka,

Osaisikohan joku sanoa mikä käärme on kuvissa kyseessä? Kyseinen yksilö tuli vastaan Orivedellä kangas- / suometsä alueella. Ruskeaa kyytä epäilin ensin itse, mutta silmät eivät ole mielestäni sille tyypilliset.

Vastaus

Vastattu

Pään suomujen ja muodon perusteella sanoisin, että kyseessä on kyy. Rantakäärmeellä ei pitäisi olla päälaella pieniä suomuja ja päänkin pitäisi olla soikeampi. Kuvan käärmeen silmäterä on kyllä omituisen paksu, joten ihan varmaa lajintunnistusta ei pysty tekemään.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kyy se on, kun niskassa on valkoinen V. Pienet suomut päälaella eikä isot suomulaatat kuin rantakäärmeellä. Silmä on punainen / oranssi ja pupilli pystyssä. Rantakäärmeellä pyöreä, kuin kissalla.