Moikka Etsin nuorena lukemaani scifikirjaa.

Kysytty

Etsin nuorena lukemaani scifikirjaa.
Kirjassa oli alienlaji, jolla oli kolme sukupuolta, joista kolmas, oloit, pystyivät muokkaamaan kohtaamiensa lajien geenejä. Oloit mm muokkasivat ihmisten perimää siten, että heistä tuntui vastenmieliseltä koskettaa vastakkaista sukupuolta muualle kuin hiuksiin, joten ihmisten välinen läheisyys väheni.
Mikähän kirja on kyseessä?

Vastaus

Vastattu

Kirja on Octavie E Butlerin trilogia Xenogenesis, tiesivät pätevämmät kollegani.

Siihen kuuluvat kirjat Aamunkoitto, Puolipäivän riitit ja Imago. Wikipedia

Suomennokset ovat 1990-luvun alusta, mutta löytyvät vielä Helmet kokoelmasta. Helmet