Mitkä olisivat kiinnostavia vuosille 1900-1910, siis 1900-luvun ensimmäinen vuosikymmen, sijoittuvia tai kyseisinä vuosina ilmestyneitä romaaneja? Semmoisia,…

Kysytty

Mitkä olisivat kiinnostavia vuosille 1900-1910, siis 1900-luvun ensimmäinen vuosikymmen, sijoittuvia tai kyseisinä vuosina ilmestyneitä romaaneja? Semmoisia, jotka ovat saatavilla suomen kielellä.

Vastaus

Vastattu

Tässä joitakin vinkkejä aikalaisromaaneista:

Maria Jotuni: Arkielämää (1909)

Arvid Järnefelt: Veneh'ojalaiset (1909)

Kianto, Ilmari: Punainen viiva (1909)

Selma Lagerlöf: Jerusalem (1902); Peukaloisen retket villihanhien seurassa (1906-1907)

London, Jack: Erämaan kutsu (1903)

Uudempia, 1900-luvun alkuun sijoittuvia romaaneja:

A. S. Byatt: Lasten kirja

Tracy Chevalier: Pudonneet enkelit

Robert Harris: Upseeri ja vakooja

Pertti Lassila: Kovassa valossa

Märta Tikkanen: Emma ja Uno