Otsikko
Miten tästä uudesta sivustosta löydetään vanhat pääasiat: - onko määrätty kirja saatavilla? - mitä teoksia kirjailijalta? - kirjaston yhteystiedot? Miksi…

Kysytty

Miten tästä uudesta sivustosta löydetään vanhat pääasiat:
- onko määrätty kirja saatavilla?
- mitä teoksia kirjailijalta?
- kirjaston yhteystiedot?

Miksi elämisen pitää mennä selaamiseksi?
En näe edes lähtikö tämä viesti liikkeelle. Tehkää jotakin myös tyhmien hyväksi!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmetin uudistunut sivusto avattiin 21.4.2016. Ohessa syitä muutokseen:
Uudistunut sivusto on entistä helppokäyttöisempi esimerkiksi älypuhelimella tai tablettitietokoneella. Sivustosta ei ole enää erillistä mobiiliversiota, vaan se mukautuu käytettävän laitteen mukaisesti.
Sivuston kävijöistä noin kolmannes käyttää tablettia tai älypuhelinta. Helmet.fi-uudistus vastaa tähän suuntaukseen
Uutena elementtinä on käyttöä helpottava välilehtivalikko: Helmet.fi:ssä on yläreunan iso valikko, johon on nostettu sivuston käytetyimmät toiminnot. Tästä valikosta löydät oikoreitin suoraan aineistohakuun, kirjastojen yhteystietoihin ja tapahtumahakuun.

Suurennuslasin kuva yläreunan oranssissa palkissa johdattaa hakemaan aineistoa.

Kellon kuva yläreunan oranssissa palkissa vie kirjastojen aukioloaikoihi ja yhteystietoihin. Pääset siirtymään kunkin kirjaston omille sivuille valitsemalla pudotusvalikosta haluamasi kirjaston.

Kalenterin kuvasta pääset selaamaan ja etsimään kirjastoissa järjestettäviä tapahtumia.

Ohessa linkki, jossa asiasta kerrotaan tarkemmin: http://www.helmet.fi/fi-FI/Tapahtumat_ja_vinkit/Uutispalat/Tervetuloa_u…
Ohessa linkki myös lyhyeen esittelyvideoon
https://dreambroker.com/channel/79p4jc8t/z8nyf62z

Tämä uudistunut helmet-sivusto on helppokäyttöinen, mutta aina sivuston uusiutuessa se vaatii hetken totuttelua.