Miten saan tietoa Turun poliisin voimankäyttötilanteista? Aloitan Suomen historian proseminaarin tänä syksynä Turun yliopistossa ja aion kirjoittaa myös gradun…

Kysytty

Miten saan tietoa Turun poliisin voimankäyttötilanteista? Aloitan Suomen historian proseminaarin tänä syksynä Turun yliopistossa ja aion kirjoittaa myös gradun tästä aiheesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sinun kannattaa ottaa yhteyttä Turun poliisilaitokseen http://www.poliisi.fi/poliisi/turku/home.nsf/pages/indexfin ja tiedustella, onko sinun mahdollista tehdä oma tutkimus tästä aiheesta. Aihettasi sivuava tutkielma on esim. Jonna Turunen: "Poliisin johdetut voimankäyttötilanteet, käskyvaltasuhteet ja rikosoikeudellinen vastuu" (2003) (Helsingin yliopiston rikos- ja prosessioikeuden sekä oikeuden yleistieteiden laitos).