Otsikko
- Miten on mahdollista että Komisario Palmu elokuvia ei löydy lainkaan Helmetistä dvd:llä? Nehän on julkaistu vuosia sitten. Tuhansia vähäpätöisempiä…

Kysytty

Hei - Miten on mahdollista että Komisario Palmu elokuvia ei löydy lainkaan Helmetistä dvd:llä? Nehän on julkaistu vuosia sitten.

Tuhansia vähäpätöisempiä elokuvia löytyy, myös suomalaisia. On todella outoa että kaikki Palmu-elokuvat on jätetty hankkimatta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymykseesi löytyy vastaus Kysy kirjastonhoitajalta-palvelun arkistosta 24.7.2006.
"Valitettavasti Komisario Palmu -elokuvia ei löydy kirjastoista DVD-formaatissa, vaan ainoastaan VHS-formaatissa. Fennada-studion Palmu-paketista löytyy yksityiskäyttöön suunnattu myyntiversio YleShopista. Paketti sisältää kolme Komisario Palmu elokuvaa: Kaasua, komisario Palmu! (1961), Tähdet kertovat, komisario Palmu (1962) ja Vodkaa, komisario Palmu (1969)."
Kyse on siis siitä, että DVD-formaatissa olevilla Palmu-elokuvilla ei ole kirjasto-oikeuksia, vaan ne ovat vain yksityiskäyttöön tarkoitettuja.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit