Otsikko
Miten menee Aale Tynnin suomennos Wordsworthin runosta "Rainbow": "My heart leaps up when I behold A rainbow in the sky: So was it when my life began; So is it…

Kysytty

Miten menee Aale Tynnin suomennos Wordsworthin runosta "Rainbow":
"My heart leaps up when I behold A rainbow in the sky: So was it when my life began; So is it now I am a man; So be it when I shall grow old, Or let me die! The Child is father of the Man; I could wish my days to be Bound each to each by natural piety."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aale Tynnin suomennos William Wordsworthin runosta The Rainbow (tunnetaan myös nimellä My Heart Leaps Up) vuodelta 1802 sisältyy kokoelmaan Runoja (toim. Tellervo Tapionlinna, WSOY, 1949). Runo on teoksen sivulla 23.

http://runotietokanta.kaupunginkirjasto.lahti.fi/fi-FI/PoemDetails.aspx…