Miten löytäisin samankaltaisia romaaneja kuin Alaa al-Aswanin Talo Kairossa tai Hosseinin Leijapoika, Tuhat loistavaa aurinkoa, yms. - ilmeisesti…

Kysytty

Miten löytäisin samankaltaisia romaaneja kuin Alaa al-Aswanin Talo Kairossa tai Hosseinin Leijapoika, Tuhat loistavaa aurinkoa, yms. - ilmeisesti arabiankielisten kirjoittamia?

Suomenkielisinä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia kirjoja, joiden tarinat sivuavat aihepiiriltään mainitsemiasi teoksia. Tapahtumapaikkoina Pohjois-Afrikka, Lähi-itä ja Afganistan.

Yasmina Khadra: Kabulin pääskyset

Khaled Hosseini: Ja vuoret kaikuivat

Alaa al-Aswani: Yacoubian-talon tarinat  ja  Chicagolaisittain

Hanan al-Shaikh: Kaukana Lontoossa

Emily Nasrallah: Muistot

Naguib Mahfouz: Kairo-trilogia ( Palatsikatu, Intohimon palatsi, Sokerikuja)

Nawal El Saadawi: Nainen nollapisteessä

Nadeem Aslam: Sokean miehen puutarha

Francesca Marciano: Matka kuvien taakse.