Miten löydän väitöskirjoja uudesta ammattioppilaitoksen opettajuudesta Suomessa?

Kysytty

Miten löydän väitöskirjoja uudesta ammattioppilaitoksen opettajuudesta Suomessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Väitöskirjoja kannattaa etsiä LINDAsta, yliopistokirjastojen yhteistietokannasta. Kysy lähikirjastostasi sen käyttömahdollisuutta.

Tein sieltä muutaman haun. Haulla opettajat ja väitöskirjat tuotti kahdeksan viitettä, joista lähinnä aihettasi on Pasi Sahlberg ”Opettajana koulun muutoksessa” (1997, Pohjautuu Jyväskylän yliopistossa 1996 hyväksyttyyn väitöskirjaan Kuka auttaisi opettajaa.)

Hakusanoilla opettajat ja ammattikorkeakoulut löytyi 45 viitettä, myös Raijaliisa Laakkosen väitöskirja ”Ammattikorkeakoulureformi ja opettajan työn muutos. Opettajien käsityksiä ammattikorkeakoulukokeilun toteuttamisesta Keski-Pohjanmaalla vuosina 1993-1997” (1999, Vaasan yliopisto). Hyödyllinen lienee myös Pasi Tulkin lisensiaattityö ”Vanhat avaimet, uudet lukot : ammattikorkeakoulu ja ammattiopettajien työtietoisuuden muutokset Satakunnan ammattikorkeakoulukokeilun käynnistyessä syksyllä 1992” (Turku, 1993).