Miten löydän luotettavaa tutkimustietoa ja lähdekirjallisuutta aiheesta hotelli ja ympäristöystävällisyys/ympäristönsuojelu?

Kysytty

Miten löydän luotettavaa tutkimustietoa ja lähdekirjallisuutta aiheesta hotelli ja ympäristöystävällisyys/ympäristönsuojelu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit etsiä lähdekirjallisuutta kirjastojen luetteloista. Pääkaupunkiseudun aineistotietokannasta (http://www.libplussa.fi ) ei löydy kovinkaan hyviä teoksia aiheestasi. Kirjastoissa on käytettävissä yliopistokirjastojen yhteisluettelo Linda sekä artikkelitietokannat Arto ja Aleksi, joista voit hakea esimerkiksi sanoilla hotellit, matkailu, matkailuala, ympäristönsuojelu, ympäristövaikutukset, ympäristöjohtaminen. Näin löytyy paljon hyviä teoksia ja artikkeleita, esimerkiksi:
- Matkailuyrityksen ympäristöopas: Ympäristöä säästävän matkailun käsi- ja oppikirja (1997)
- Environmental management for hotels (1997)
- Hotelli ja ympäristö (Kotitalous-lehti 4/1996)
- Ympäristöystävällistä hotelli- ja ravintolatoimintaa (1991)

Voit myös hakea Haaga Instituutin kirjaston sivuilta (http://www.hiamk.fi). Hakusanoilla 'hotellit ja ympäristönsuojelu' tulokseksi tulee 48 viitettä.