Otsikko
Miten kirjoittaisin artikkelin taikuudesta/taikatempuista? Itse osaan taikatemppuja esim. kolikoilla tai korteilla.

Kysytty

Miten kirjoittaisin artikkelin taikuudesta/taikatempuista?
Itse osaan taikatemppuja esim. kolikoilla tai korteilla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Taikatempuista kertovia kirjoja löytyy Vaskista https://vaski.finna.fi/  useita hakemalla sanalla taikatemput.

Jos haluat aloittaa artikkelin kertomalla taikatemppujen historiasta Suomessa, tietoa löytyy Heikki Nevalan historiikista "Silmänkääntäjiä, konstiniekkoja ja loihtutaiteilijoita: taikurien vaiheita Suomessa 1800-luvulta 1960-luvulle" (2011) sekä Markku Purhon "Suuresta suomalaisesta taikatemppukirjasta" (2018). Nicholas Einhornin teoksessa "Suuri taikatemppukirja" (2012) kerrotaan taikuuden historiasta yleisesti.

Taikatemppujen tekniikkaa ja erilaisia taikatemppujen lajeja esitellään myös monessa kirjassa kuten Purhon ja Einhornin kirjoissa.

Kirjoissa painotetaan myös taikurin kultaista sääntöä eli pitää aina säilyttää salaisuus.