Miten kirjaston kirjoja voi desinfioida nyt koronan aikaan vai onko se tarpeen edes?

Kysytty

Hei miten kirjaston kirjoja voi desinfioida nyt koronan aikaan vai onko se tarpeen edes?

Vastaus

Vastattu

Kirjaston aineistoa ei tarvitse desinfioida. Puhdistusaineet saattavat tärvellä aineiston poistokuntoon. Lisäksi THL:n mukaan "pintojen osuus viruksen leviämisessä ei nykytiedon mukaan ole merkittävä".

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19/usein-kysyttya-koronaviruksesta-covid-19